Projektiranje & gradnja

  • O nama
  • Projektiranje
  • Legalizacija
    • Legalizacija objekta preko 400m²
    • Legalizacija objekta do 400m²
    • Legalizacija objekta do 100m²
    • Legalizacija pomoćnog objekta do 50m2
    • Legalizacija Zagreb
    • Legalizacija Makarska
  • Novosti
  • Propisi
    • Zakon o gradnji NOVI
      • Zakon o prostornom uređenju i gradnji (STARI)
    • Zakon o prostornom uređenju NN 153/13 i 65/17
    • Pravilnik o jednostavnim građevinama NOVI
    • Pravilnik o otpornosti na požar
    • Zakon o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama NN 86/12, NN 143/13 i NN 65/17
      • Zakon o Postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama iz 2011.
    • Uredba o Naknadi za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru
    • Pravilnici za obračun površine i obujma građevine
    • Uredba o visini vodnog doprinosa
  • Izračuni
    • Izračun obujma objekta
    • Naknada za legalizaciju bespravne gradnje
    • Izračun vodnog doprinosa
    • Izračun komunalnog doprinosa
    • Izrada tehničke dokumentacije
  • Kontakt
You are here: Home / Legalizacija objekata / Upis u katastar i zemljišne knjige

rujan 15, 2014 By Dizajn et cetera 102 komentara

Upis u katastar i zemljišne knjige

upis u katastar Upis u katastar i zemljišne knjige odvojena je procedura od same legalizacije i puta do Rješenja o izvedenom stanju, tako da te dvije procedure ne treba poistovjećivati.
Iako se za legalizaciju radi geodetski snimak, isti se ne ovjerava u katastru, no nužan je za sve objekte koji nisu katastarski evidentirani ili nisu točno evidentirani.
Za sam upis potrebno je napraviti Geodetski elaborat za evidentiranje, brisanje ili promjenu podataka o zgradama. Geodetski elaborat može se izraditi samo ako je u katastru formirana građevinska čestica, a sastavni dio elaborata je i prethodno napravljena geodetska snimka. Bitno je također prije upisa da je zgrada završena i da se može koristiti.

Upis se dakle vrši na temelju Geodetskog elaborata i pravomoćnog Rješenja o izvedenom stanju.

*Katastar nakon svoje evidencije, dostavlja po službenoj dužnosti potrebnu dokumentaciju (Pravomoćno rješenje sa prijavnim listom, kopiju plana i rješenje o izvedenom stanju) zemljišno knjižnom odjelu, radi upisa u zemljišne knjige gdje se stavlja zabilježba o priloženom Rješenju o izvedenom stanju i oznaci i broju toga akta.

Srodno

Filed Under: Legalizacija objekata, Novosti

Comments

  1. Ivana says

    siječanj 13, 2015 at 11:26 am

    Zanima me koliko traje vremenski upis u katastar nakon predaje dokumentacije?

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      siječanj 14, 2015 at 11:29 am

      Poštovanje,

      na žalost nema pravila i sve ovisi o revnosti i organizaciji katastra, tako da sam postupak može trajati od mjesec dana do nekoliko mjeseci.

      Odgovori
      • Ivana says

        siječanj 27, 2015 at 4:54 pm

        zanima me ako sam ja legalizirala svoju garažu koja je dijelom na susjedovoj čestici da li susjed može usporiti upis u katastar i zemljišne knjige (svjesna sam da vlasništvo ostaje nepromjenjeno), zanima me kolike on ovlasti ima št se tiče same evidencije da je objekt lagaliziran?

        Odgovori
    • blazenka says

      lipanj 17, 2017 at 7:22 am

      da li upis u katastar moze obaviti sam vlasnik ili to mora obaliti ovlastena osoba koja radila elaborat..
      hvala

      Odgovori
      • Dizajn et cetera says

        lipanj 19, 2017 at 12:27 pm

        Poštovanje gospođo Blaženka,

        mora ovlaštena osoba, dakle geodet.

        srdačno

        Odgovori
  2. Diana says

    siječanj 23, 2015 at 10:53 am

    Da li se nakon dobivenog pravomoćnog Rješenja za nezavršenu slobodnostojeću manje zahtjevnu zgradu(kuću) može tražiti upis u katastar završenog dijela zgrade uz opasku o nezavršenosti suvlasničkog dijela. Radi se o tome da je kuća podijeljena na dva dijela po vertikali sa dva zida, naša strana je završena. Da li stvarno ovisimo o tome kada suvlasnik misli završiti svoj dio? Da li je moguće takvu kuću etažirati prije završetka suvlasničke strane?

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      siječanj 27, 2015 at 2:21 pm

      Poštovanje gospođo Diana,

      upisuje se cijela zgrada, tako da je upis moguć tek kada je cijela zgrada završena. etažiranje se radi nakon toga.

      lp

      Odgovori
  3. v.simic says

    veljača 23, 2015 at 11:25 am

    Zanima me dali za dio podruma koji je
    naknadno uređen u stan,pri legalizaciji se plaća kazna za zadržavanje objekta u prostoru za cijelu zgradu ili samo za stan za koji je zatražena legalizacija.
    napominjem da objekat posjeduje uporabnu dozvolu.
    Unaprijed hvala.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      veljača 25, 2015 at 2:18 pm

      Poštovanje,

      ukoliko se radi o rekonstrukciji (promjeni namjene) unutar jedne stambene jedinice tada se naknada plaća samo za tu stambenu jedinicu. Npr svi koji su zatvarali balkone, plaćaju naknadu samo za svoju stambenu jedinicu.

      lp

      Odgovori
  4. zdenko says

    ožujak 25, 2015 at 11:46 pm

    Dali kuca koja je sagradena prije 1968 treba biti ucrtana u katastarski plan?postoji samo snimka iz zraka da je kuca locirana na kucnoj cestici.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      ožujak 26, 2015 at 2:13 pm

      Poštovanje gospodine Zdenko,

      U katastar se upisuju sve zgrade veće od 10m2, a i manje 10m2 ako su od veće važnosti. Dakle i vaša kuća bez obzira na godinu gradnje svakako treba biti upisana.

      lijepi pozdrav

      Odgovori
  5. Božica Pavelić says

    ožujak 31, 2015 at 4:37 pm

    Poštovani,
    na koji način se ucrtava građevina (štala) sagrađena prije 1968.g. dimenzija 9,5 m x 6,5 m, pozicionirana na dvije čestice.,
    Štala je u funkciji glavnog objekta kuće.U katarstru smo na temelju vojnih snimki ishodili Uvjerenje na kojem stoji da je građevina prikazana na snimci iz zraka i da se uvjerenje izdaje u svrhu dokazivanja da je građevina sagrađena prije 15.02..1968.
    Što nam je potrebno da se predmetna građevina ucrta u katastar a da se izbjegnu nepotrebni troškovi.
    Naime, geodetski ured uvjerava nasa da trebamo postupiti kao sa nelegalnom građevinom, dakle objedinjavanje čestice, geodetski snimak, geodetski elaborat čije je trošak cca 11.000 kn.
    U dogledno vrijeme na istom bismo mjestu u istim gabaritima sagradili novu. Što učiniti?

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      travanj 2, 2015 at 6:30 pm

      Poštovanje gospođo Božica,

      prema opisanom stanju u vašem slučaju nije potrebno ništa ozakoniti no za upis je potrebno riješiti situaciju sa česticama kao što su geodeti rekli, a to je da se one objedine jer se objekt treba upisati na jednoj čestici. Nakon toga će te moći ishoditi i građevinsku dozvolu za novu gradnju ili rekonstrukciju postojećeg.

      lijepi pozdrav

      Odgovori
  6. Mirjana Ugrin says

    travanj 17, 2015 at 9:12 am

    Poštovani,
    kod nas je situacija takva da se na istoj katastarskoj čestici nalaze dva stambena objekta , oba su legalizirana, međutim jedan kao završen a drugi kao nezavršen. Kolko sam vas razumjela ovaj završeni se može odmah upistai u katastar i zemljišnu knjigu a nezavršeni tek nakon izrade glavnog projekta i dobivanja uporabne dozvole. Moje pitanje je dali je prije izrade gl. projekta potrebno izvršiti parcelaciju zemljišta i što to znači obaviti tehnički pregled koji je uvjet dobivanja uporabne dozvole i tko to obavlja? Puno hvala na odgovoru i svaka pohvala cijeloj ekipi

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      travanj 17, 2015 at 11:14 am

      Poštovanje gospođo Mirjana,

      hvala na lijepim riječima. U principu su sve vaše pretpostavke točne i naveli ste što je sve potrebno napraviti. Parcelacija se obzirom na vaš slučaj može raditi, prije i poslije, od strane arhitekta (utvrđivanje čestice) i geodeta ili samo geodeta. Glavni projekt je u principu dozvola za početak radova na dovršenju, a tehnički pregled završetak toga ciklusa kojim se potvrđuje da je zgrada završena i spremna za uporabu. Obavlja ga referent tijela graditeljstva kao i kod građenja novih zgrada.

      Odgovori
      • Mirjana Ugrin says

        travanj 17, 2015 at 1:42 pm

        Poštovani,
        zahvaljujem na odgovoru, no mislim kako pitanje nije bilo potpuno. Naime objekat koji je legaliziran kao nezavršen nema krov, mi bi htjeli staviti nadozid i napraviti sobe u potkrovlju zašto nam je potrebna građevinska i uporabna dozvola (budući da se radi o rekonstrukciji i prenamjeni). Da li to znači da nam je za prizemlje koje je legalizirano kao nezavršeno potreban samo glavni projek a za visoko potkrovllje idemo po redovnoj proceduri, jer nam ing. arhitekture kaže da u tom slučaju (rekonstrukcije) prije nego nastavimo sa ishođenjem dozvola potrebna parcelacija. Malo sam zbunjena sa svime…..
        Hvala na odgovoru

        Odgovori
        • Dizajn et cetera says

          travanj 20, 2015 at 9:23 am

          Poštovanje,

          da, potrebno je definirati česticu, jer na koncu i sama čestica definira mogućnosti gradnje.

          lp

          Odgovori
  7. Laura says

    svibanj 8, 2015 at 8:21 am

    Poštovani,
    izvršena je legalizacija preinake terase stana, zgrade koje je upisana u zemljišne knjige.
    Naime, dio terase je pretvoren u lođu, a dio u spavaću sobu. Imam rješenje o izvedenom stanju, plaćene su sve naknade. Da li se geodetski elaborat treba ponovno izraditi ili je dovoljno ono što je bilo izrađeno za potrebe legalizacije?

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      svibanj 16, 2015 at 8:42 am

      Poštovanje gospođo Ines,

      možda. Kako nismo radili vaš predmet nemamo ni uvid u cjelokupnu situaciju tako da je najbolje da se obratite uredu koji vam je radio tehničku dokumentaciju. Svakako bi morali znati.

      lp

      Odgovori
      • Ivana says

        studeni 9, 2015 at 10:27 am

        Poštovani,

        zanima me koji je postupak za upis promjene kvadrature (legalizirana zagrađena terasa u stambenoj zgradi) u gruntovnicu nakon pravomoćnog rješenja o izvedenom stanju?
        Legaliziran je zagrađeni dio natkrivene terase stana čime je promijenjena ukupna kvadratura stana (zbog prenamjene kvadrata). Zgrada je prije nadogradnje imala sve dozvole, stanovi su također bili etažirani.

        U gruntovnici ne prihvaćaju rješenje izvedenog stanja, te traže novi arhitektonski elaborat, te suvlasnički ugovor?!? Molim da pojasnite što bi točno suvlasnički ugovor trebao sadržavati (terasa je zagrađena u etažiranoj stambenoj jedinici – a ne na zajedničkom dijelu zgrade), a što arhitektonski elaborat – obzirom da je rješenju izvedenog stanja pridodana arhitektonska snimka izvedenog stanja gdje se točno vidi razlika kvadrature.

        Unaprijed hvala na pojašnjenju!
        Lp
        Ivana

        Odgovori
        • Dizajn et cetera says

          studeni 12, 2015 at 9:54 am

          Poštovanje gospođo Ivana,

          po svemu sudeči vas traže da se promjene u zemljišnim knjigama unesu kroz izradu novog elaborata etažiranja.

          Odgovori
  8. Ivan says

    svibanj 11, 2015 at 1:54 pm

    Poštovani,
    za stambenu zgradu u kojoj posjedujemo stan ishođeno je rješenje o izvedenom stanju jer po završetku gradnje (1998.) nije ishođena uporabna dozvola te su naknadno zatvarane lođe. Međutim, postoji etažni elaborat iz 1999. koji je dobijen na temelju izdane građevne dozvole te je zgrada evidentirana u katastru i zemljišnim knjigama. S obzirom da je stan darovnim ugovorom podijeljen na dva manja stana i fizički odvojen nakon snimka postojećeg stanja za postupak legalizacije, zanima me da li je potrebno izraditi izmjene i dopune etažnog elaborata kako bi mogli evidentirani dva manja stana u gruntovnici?
    Također, da li je potrebno napraviti etažni elaborat za cijelu stambenu zgradu da bi se mogla upisati u zemljišne knjige s obzirom na rješenje o izvedenom stanju i promjene u odnosu na građevnu dozvolu?
    Unaprijed zahvaljujem, lijepi pozdrav!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      svibanj 16, 2015 at 8:40 am

      Poštovanje,

      etažni elaborat se treba poklapati sa stvarnim izvedenim stanjem.

      lp

      Odgovori
  9. Ante says

    svibanj 11, 2015 at 3:00 pm

    Poštovani,

    Cijenio bih vaš savjet. Dobio sam rješenje o legalizaciji zatvorenog balkona (zgrada u Zagrebu iz 80-ih godina). Legalizacijom je povećana i površina stambenog objekta. Nakon predaje zahtjeva za upisom nove kvadrature u zemljišne knjige zahtjev je odbijen uz nejasno obrazloženje.
    Ako sam dobro shvatio iz vašeg napisa, za upis nove kvadrature u zemljišne knjige potreban je i Geodetski elaborat. Kakva je sve dokumentacija potrebna i kako doći do nje? Odnosno, što sve trebam obaviti kako bi se legalizirani objekt mogao unijeti u sve evidencije?

    Unaprijed zahvaljujem!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      svibanj 16, 2015 at 8:38 am

      Poštovanje gospodine Ante,

      geodetski elaborat nužan je za upis samo ako je bilo tlocrtnih promjena zgrade, što kod legalizacije lođa i balkona najčešće nije slučaj. Obzirom da nismo radili vaš predmet i nemamo jasan uvid u detalje svakako se obratite uredu koji je za vas radio tehničku dokumentaciju.

      lp

      Odgovori
  10. Martina says

    kolovoz 17, 2015 at 1:27 pm

    Poštovani,
    dobili smo Rješenje o izvedenom stanju za zgradu (obiteljsku kuću) koja je katastarski evidentirana, zbog čega prilikom legalizacije nije izrađen geodetski snimak.
    Međutim, zajedno s kućom ozakonjen je pomoćni objekt na istoj čestici (garaža), koji nije iz nekog razloga katastarski evidentiran prilikom izmjere.
    Da li to znači da je sada za upis u katastar potrebno izraditi Geodetski elaborat?
    Unaprijed hvala

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      kolovoz 18, 2015 at 11:30 am

      Da, potrebno je.

      Odgovori
  11. Irena says

    kolovoz 19, 2015 at 10:24 pm

    Poštovani, imam problem i ne znam koga zatražiti za pomoć rješavanja problema.Dobili smo rješenje o izvedenom stanju od ureda za prostorno uređenje. Imamo stan veličine 57m2 i loggia veličine 5,47m2 koju smo pretvorili u stambeni prostor. Arhitekta nam je izradio elaborat, predali u ured za prostorno uređenje, legalizirali znači dobili rješenje o izvedenom stanju. Sad je nastao spor sa z.k uredom koji ne može promjeniti stanje u vlasničkom listu znači promjeniti kvadraturu. Obraćajući se uredu za prostorno uređenje ne znaju mi dati koju potvrdu da bi bila mjerodavna, u postojećem elaboratu od arhitekta stoji sve iskazano dokaznica GBP i obujma, snimak postojećeg stanja.Gospođa tvrdi iz ureda za prostorno uređenje da trebamo etažirati stan ?! Zašto etažirati? Zaista ne znam što mi treba i postoji li itko da mi pomogne da riješim problem.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      kolovoz 25, 2015 at 4:02 pm

      Poštovanje,

      jeste li pokušali za početak staviti pozitivnu zabilježbu vezano za stan u Zemljišne knjige?

      Odgovori
  12. Nataša says

    rujan 4, 2015 at 11:34 am

    Poštovani,
    suprug i ja kupili bih stan. Naime, problem je što stan nije etažiran, vlasnik ima rješenje o izvedenom stanju gdje se vodi nadogradnja prostorija u potkrovlju. Zanima me da li on može prodati stan bez da je etažiran i hoće li nama procjenitelj za kredit uzeti u obzir cijelu kvadraturu stana s obzirom da nije etažiran? Može li se izvršiti etažiranje bez obzira na ostale stanare te zgrade jer oni nisu sve svoje legalizirali? Hvala.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      rujan 7, 2015 at 2:00 pm

      Poštovanje,

      stan se može kupiti/prodati bez da je zgrada etažirana. Etažirati se ne može ništa što nije pokriveno projektom ili dozvolom tj. nije zakonito. Drugim riječima ono što nije zakonito formalno kao i da ne postoji te se ne može nešto dijeliti (etažirati) što dakle papirnato nije pokriveno. Iako su se nekad takve stvari radile takvi elaborati su bili bez zakonskog temelja. Etažiranje je zadnja stavka postupka kada je zgrada ozakonjena i upisana tako da odgovara stvarnom stanju.
      Bez obzira na sve, ukoliko vaš stan nema nezakonitosti vi ne bi trebali ispaštati zbog toga što je netko drugi nešto nadograđivao, zatvarao balkone i sl., sve dok je vaš stan po dozvoli.

      lijepi pozdrav

      Odgovori
  13. Saša says

    studeni 15, 2015 at 7:57 pm

    Poštovani,

    u procesu legalizacije stambene zgrade sa 5 stanova. Dobili smo Rješenje o izvedenom stanju i dali smo izraditi elaborat urisa (plaćene su sve pristojbe i naknade).
    Nakon cjelokupnog procesa, jedan od suvlasnika ne želi potpisati Zahtjev za predočavanje elaborata i Izvješće o zgradama i drugim građevina. Da li je dovoljno da su potpisani 4 suvlasnika za predaju dokumentacije za upis u katastar i kazemljišno knjižni odjel.
    Unaprijed zahvaljujem

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      studeni 19, 2015 at 4:01 pm

      Poštovanje,

      Bilo bi logično da su svi zainteresirani potpisati elaborat za upis. Ipak za osobu koja se ne želi potpisati potreban je barem dokaz da je upoznat tj. obaviješten sa sadržajem eleborata. Takva je praksa kod obaviještavanja susjeda (Pravilnik o parcelaciji). Dakle preporučena pošta s povratnicom.

      lp

      lp

      Odgovori
  14. Nikola says

    siječanj 5, 2016 at 1:38 pm

    Pozdrav,
    legalizirao sam građevinu izvan građevinskog područja. Građevina se nalazi na parceli koja je u suvlasništvu sa drugim vlasnikom. Cijela parcela površine je oko 6000 m2. Sa suvlasnikom nema spora oko toga da je moja kuća na mom dijelu zemljišta. Zanima me koja je procedura da sada podijelim česticu tako da moja kuća dobije svoj broj čestice.
    Da li bi problem mogao nastati uslijed toga što pristup do moje čestice ide preko tuđeg zemljišta, odnosno što čestica nema neposredan pristup sa javnoprometne površine. U katastru postoji put koji prolazi uz moj dio čestice, ali ne i u stvarnosti. Ponavljam, u stvarnosti je pristup ostvaren preko tuđeg zemljišta, a u katastru “postoji” put koji tangira moju česticu.
    Hvala

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      siječanj 9, 2016 at 5:24 pm

      Poštovanje gospodine Nikola,

      u osnovnim crtama vi biste trebali svakako ići na utvrđivanje građevinske čestice i parcelaciju. Pristup građevini se svakako mora osigurati. Dvije su opcije: da formirate česticu na način da napravite jedan put do javne prometne površine, te drugo: da dobijete pravo služnosti koje drugi vlasnik mora pisano odobriti (što se bilježi u vlasničkom listu tog zemljišta).

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  15. Marijan says

    veljača 4, 2016 at 9:01 pm

    Poštovani,
    prilikom kupnje kuće na kredit moralo se ucrtati istu jer do tad nije bila ucrtana.
    Nakon par godina legalizirao se dio kuće tj šupa koja ima isti krov u nastavku kao i kuća.
    Da li je potrebno ponovno ucrtavanje te promjene, tj da li se može prodati kuća sa starim stanjem ako nije “docrtana” promjena. Molim objašnjenje.
    Hvala,
    Lp

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      veljača 7, 2016 at 12:47 pm

      Poštovanje gospodine Marjan,

      naravno, ako je došlo do proširenja kuće, to se mora provesti kroz katastar i ZK

      lp

      Odgovori
  16. Dalibor says

    veljača 6, 2016 at 10:47 pm

    Poštovani,
    dobili smo rješenje o izvedenom stanju, napokon je sve legalno i sad bi to sve trebali upisati u katastar.
    Radi se o dvije završene građevine/kuće na istoj k.č., jednu građevinu majka bi prepisala meni,
    a druga će ostati majci koja je trenutni vlasnik obje građevine/kuće odnosno svega na toj k.č.
    Da li treba prvo upisati u katastar, pa tek onda eventualno etažiranje, ili je bolje prvo etažiranje i onda upis u katastar?
    Ako ide prvo katastar, pa onda etažiranje, da li poslije etažiranja ponovo treba nešto mijenjati u katastru?
    Hvala na odgovoru!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      veljača 7, 2016 at 12:34 pm

      Poštovanje gospodine Dalibor,

      vi možete sada već krenuti s izradom elaborata etažiranja no on se može provesti tek kada se kuća upiše u katastar i zemljišne knjige. Jednostavnim rječnikom: kuća se prvo mora evidentirati (upisati) te se nakon toga evidentira i što kome pripada. Etažiranje je dakle zadnja stvar u cijelom postupku.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  17. jasminka lukinic says

    veljača 12, 2016 at 1:14 pm

    Postovani!
    imam jedno pitanje ali nisam sigurna dali se uopce obracam na pravo mjesto..
    gradimo kucu preko stambenog zbrinjavanja ustvari vec 8 god prikupljamo papire i kak to kod nas u Hrvatskoj ide uvijek fali jos neki papir..upravo nam je gotova gradjevinska dozvola i sad nam je receno da trebamo u katastar ucrtat kucu..nije nam jasno kako treba ucrtat nesto sto nije napravljeno znaci da jos ne postoji..ak se slucajno nesto desi pa mi tu kucu ni ne krenemo gradit..a ucrtana je kao da postoji?
    to nas zbunjuje i nema nam nikakve logike da je zakon takav..nadam se da cete nam uspjet objasniti nas zakon a ako sam se obratila na krivo mjesto nadam se da cete nas znati uputiti tamo gdje ce nam znati to objasniti
    Unaprijed zahvalna!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      veljača 19, 2016 at 2:51 pm

      Poštovanje gospođo Jasminka,

      na dobrom ste mjestu :-), a odgovor je da bi se nešto moglo upisati u katastar tada to isto mora postojati. Kao što se auto ne može registrirati, ako ne postoji. Dakle dobro ste zaključili, no možda je došlo do nekog drugog nesporazuma u komunikaciji.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  18. Jasminka says

    ožujak 6, 2016 at 1:11 am

    Poštovani,
    Legalizirala sam dio kuće koji sam nadogradila, platila sve što je trebalo, dakle dio kuće, terasa i stepenište prema potkrovlju te potkrovlje, sve sam platila i upis u katastar , dakle sve gotovo 6/2013. Sad sam vadila radi kredita izvadak iz katastra i vidim da mi nisu ucrtani terasa koja je dijelom natkrivena i stepenište. Htjela sam sada zatvoriti tu terasu kao zimsku terasu međutim ona nije ucrtana u katastar, nije mi jasno kako i zašto jer sam platila ono što su geodet i arhitekt nacrtali a u njihovim elaboratima je sve ucrtano. Nadam se da ne moram ponovo platiti ono što sam već platila?

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      ožujak 12, 2016 at 6:09 pm

      Poštovanje gđo Jasminka,

      ukoliko ste platili izradu elaborata za upis u katastar tada je geodetski ured koji vam je dao ponudu dužan to i napraviti. Za samu legalizaciju se radila geodetska snimka koja sama po sebi nije dovoljna za upis u katastar, već se na temelju nje može napraviti elaborat i izvršiti upis zajedno s Rješenjem o izvedenom stanju, što je postupak sam za sebe (makon ozakonjenja).

      Obzirom da želite zatvoriti terasu predlažemo da ne upisujete terasu prije tog zahvata jer vam se može dogoditi da 3 puta morate angažirati geodeta.
      Najbolje bi bilo da krenete u proceduru ishođenja građevinske dozvole za to zatvaranje terase i u tom postupku naručite geodeta da vam napravi glavni projekt kojim će se nakon izgradnje to moći upisati.

      srdačno

      Odgovori
  19. Jasminka says

    ožujak 7, 2016 at 1:27 am

    Zanima me također, koliko smije čestica biti izgrađena – tlocrtno, u postocima? Čula sam 60 %, ali nakon što sam svoje legalizirala mislim da je postotak malo veći, nekih 70%. Obzirom na to, smijem li zatvoriti terasu kao zimsku terasu – dakle ono što već postoji u elaboratu arhitekta i geodeta samo da zatvorim nekih 8m2 ?
    Lijep pozdrav,
    Jasminka

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      ožujak 12, 2016 at 6:14 pm

      Koefcijent izgrađenosti i koeficijent iskoristivosti variraju od lokacije do lokacije i naravno o već izvedenom stanju tako da vam tu ne možemo dati univerzalan odgovor.

      srdačno

      Odgovori
  20. Jure says

    travanj 11, 2016 at 11:17 am

    Poštovanje zanima me može li se kuća naknadno upisati u katastar tj. zk .Rađena je po projektu 2012 god. Izgrađena je do krova ali bez stolarije itd.? i koji je postupak? unaprijed hvala

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      travanj 18, 2016 at 10:05 am

      Ukoliko je kuća rađena prema glavnom projektu koji je u skladu sa dozvolom za građenje, istu treba završiti prema tom projektu i ishoditi uporabnu dozvolu,te potom ju upisati u katastar i zemljišne knjige. Ukoliko pak nije građena potpuno u skladu s projektom onda treba ili raditi nove projekte ili izmjenu glavnog projekta.

      Odgovori
  21. Suzana says

    svibanj 13, 2016 at 12:04 pm

    Poštovani,

    u prosincu 2008.g smo kupili stan u zgradi sa tri stana i jednim poslovnim prostorom. k.č. 782/1177, k.o. Bokanjac, Zadar. Zgrada ima građevinsku dozvolu, dopunu građevinske dozvole (u kojoj je zgrada podjeljena na poslovni prostor i dva stana), elaborat o etažiranju (kojim je zgrada podjeljena na poslovni prostor i tri stana) i potvrdu o etažiranju. Sve stambene jedinice su na temelju toga upisane u katastar i zemljišno-knjižni.
    Na temelju toga je dignut kredit za kupnju stana i banka je upisala založno pravo na stan.
    Susjeda je krenula u postupak reprogramiranja kredita, i Procjenitelj kojeg je angažirala nova banka tvrdi da je zgrada nelegalna jer nema uporabne dozvole i da smo trebali izvršiti postupak legalizacije zgrade.
    Nama nije jasno o čemu se radi jer kad smo kupovali stan, onda su nam nadležne institucije rekle da je zgrada legalna, da su stanovi uredno etažirani i tadašnji procjenitelj (za moj stan i za susjedin stan, radi se o dvije banke i dva procjenitelja) su rekli kako je sve u redu i kako ne treba uporabna dozvola.
    Da li se uporabna dozvola može izvadit naknadno (treći stan nije dovršen)?
    Sad nam nije jasno u čemu je nastao problem.
    Unaprijed Vam zahvaljujem na odgovoru.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      svibanj 13, 2016 at 12:59 pm

      Poštovanje gospođo Suzana,

      u najkraćim crtama: činjenica da je zgrada upisana i etažirana ne znači da je zakonita. Također činjenica da nije izdana Uporabna dozvola ne znači da je zgrada nezakonita. Kako bi znali da je zgrada zakonita trebali bi provjeriti da li je izvedena u skladu s građevinskom dozvolom i pripadajućim projektima. Uporabna dozvola se može izdati i naknadno. No Uporabna dozvola za cijelu zgradu izdaje se samo kada je cijela zgrada završena i spremna za korištenje prema namjeni koja je definirana građevinskom dozvolom.

      ps: možda nije slučaj kod vas no postojala je prethodnih godina praksa nepoštenih investitora da prodaju stanove “povoljnije” u roh-bau fazi, jer su zbog odstupanja u gradnji (npr. veći broj stambenih jedinica), znali da neće moći dobiti uporabnu dozvolu.

      srdačno

      Odgovori
  22. Slaven says

    kolovoz 24, 2016 at 11:56 pm

    Postovani
    Da li se moze upisati kuca u katastar ako u Rjesenju o izvedenom stanju stoji da je nedovrsena? I dali se bazen upisuje u katastar?
    P.S. U zakonu o katastru nekretnina stoji da se moze evidentirati nezavrsena zgrada koja se koristi za stanovanje i ima izgradjenu prvu etazu.
    L.P.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      kolovoz 30, 2016 at 3:35 pm

      Poštovanje gospodine Slaven,

      prvo pitanje: kuća se može upisati u katastar ako ima uporabnu dozvolu. Dakle za nedovršenu odgovor bi bio ne.
      drugo pitanje: bazeni su kategorija koja se može upisati katastar, no koliko je nama poznato ne postoji striktna obaveza.
      Jednostavne građevine se upisuju u katastar ako se za njih ishodi uporabna dozvola (primjerice pomoćne zgrade veće od 10m2).
      Primjerice ya dobijanje državnih poticaja za bazen se ne traži uporabna dozvola već samo potvrda projektanta da je bazen izgrađen prema projektu, pravilima struke i u skladu s parametrima prostornog plana.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  23. Lejla says

    kolovoz 25, 2016 at 3:18 pm

    Poštovani
    Zanima me kakva je procedura i koliko traje prodaja polovice zemljišta koja ima dva vlasnika.. znači ja i sestra smo skupa vlasnici građevinskog terena i usmeno smo se podijelile. Ja prodajem pola i ona je suglasna s tim!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      kolovoz 30, 2016 at 3:28 pm

      Poštovanje gospođo Lejla,

      ako mislite na proceduru gdje bi vi prodavali samo dio parcele, bilo bi poželjno imati diobni ugovor s nacrtom da se vidi koji je točno vaš dio. Naravno uvijek je lakše kada se prodaje parcela u komadu. Osim toga koliko će te brzo prodati ovisi o lokaciji, potencijalu i cijeni.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  24. Milka Zrilić says

    rujan 24, 2016 at 12:41 am

    Poštovani,
    ovih dana ćemo dobiti Projekt o izvedenom stanju za zgradu u kojoj je sagrađeno i etažirano 7 stanova od kojih je jedan u potkrovlju.Svi su upisani u katastar i gruntovnicu.Prije 2 mjeseca smo zatražili uporabnu dozvolu i na tehničkom pregledu smo saznali da zgrada nije sagrađena po glavnom projektu te smo pristupili legalizaciji. Ustanovljeno je da se krov podigao 70 cm više nego je to dozvoljeno i da sada su gabariti po visini viši za 100m3. Prodavatelj stanova je u gruntovnicu upisao stan od 95m2 i to je zadržao za sebe a ostalih 6 stanova je prodao .Napominjem da je sve bilo etažirano i upisano u gruntovnicu. Naše pitanje: Što će se dogoditi sa stanom u potkrovlju koji je etažiran i upisan a po Projektu o izvedenom stanju je samo potkrovlje i nema nikakvog stana.Što će se dogoditi dalje sa zgradom i stanjem o kojem sam Vam sve opisala. Nadam se da ste me razumjeli.
    Očekujući Vaš odgovor, srdačno Vas pozdravljam,
    Milka,

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      rujan 26, 2016 at 3:25 pm

      Poštovanje gospođo Milka,

      na žalost u povijesti su se etažirale zgrade i kada nisu bile zakonite. K tome zemljišne knjige imaju nerijetko krive upise i nisu adekvatno ažurirane. Isključivi dokaz legalnosti je građevinska ili uporabna dozvola (ili ekvivalent Rješenje o izvedenom stanju itd.) te da je zgrada zaista izvedena po toj dozvoli.
      U vašem slučaju najpametnije bi bilo ozakoniti sva odstupanja i to po minulom zakonu NN 86/12. Ukoliko nemate otvoren zahtjev trebali biste se pridružiti nekom zahtjevu koji je još u postupku.
      Možda vam u tom slučaju i mi možemo trenutno pomoći ukoliko nađemo da netko od naših klijenata ima dupli zahtjev. U tom slučaju konkretnijim podacima bi se trebali javiti na naš kontakt.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  25. Marijan Zorić says

    listopad 13, 2016 at 10:23 am

    Poštovani !
    molim Vas lijepo pojašnjenje što možemo učiniti u slijedećoj situaciji :
    1. 2010.g. kupili smo stan u zgradi s ukupno 4 stana
    2. 2013.g. otkrili smo u arhivu, uvidom u originalni nacrt, da je kompletna zgrada izgrađena
    suprotno nacrtu koji prileži pravomoćnoj građ. dozvoli ( naime istom je bila dozvoljena izgradnja
    jednostambenog objekta na tri etaže i garaže. Na našu žalost investitor je izgradio zgradu 3 tri
    odvojena stana a i garaža je pretvorena u 4-ti.
    3. Nakon smrti investitora 1994. imovinu nasljeđuju supruga i djeca, svako u 1/4
    4. 1997. godine tadašnji suvlasnici odlučuju i sklapaju ugovor o diobi, tako da svaki u vlasništvo
    dobija 1 stan, a dvor ostaje u suvlasništvu u 2/8
    5. Te 1997.g. izrađen je diobni nacrt, ishođeno je Uvjerenje Ureda za prostorno da se stanovi
    mogu smatrati etažnim cjelinama, te je tako i u zemljišnoj knjizi provedeno
    6. Do danas je prodano drugim vlasnicima 3 stana a u jednom još živi supruga investitora.
    7. Po saznanju da su 1997.g. upisali u katastar, podijelili, i upisali u ZK zapravo nelegalnu
    zgradu, a mi u međuvremenu kupili jedan stan, pozvali smo sve vlasnike da pristupimo
    ozakonjenju.
    8. Na žalost, samo je jedan vlasnik ( onaj iz garaže ) dao suglasnost, ostali nisu htjeli a i zakon im je to na žalost dozvolio, tako da su krajem 2014. g. ozakonjenja 2 stana, nakon kompletnog postupka, ishođenja pravomoćnog rješenja o izvedenom stanju, elaborata geodeta za upis u katastar, te konačno zabilježbe u izvatku koju je uveo ZK odjel.

    9. Ono što nas je zapravo sad dovelo u nedoumicu, a na žalost tumačenja kako arhitekata tako i
    pojedinih ZK odjela je slijedeće, a naročito uzimajući u obzir činjenicu da još uvijek dva stana
    nisu prošla postupak ozakonjenja,
    možemo li mi ( tako tvrdi arhitekt i tako tvrdi Ured za prostorno uređenje da treba napraviti )
    nakon ponovnog plačanja arhitekta izraditi ( oni to zovu preetažiranje ) novi elaborat, U Uredu za prostorno kažu da će temeljem toga izdati novu potvrdu o našoj samostalnoj i ozakonjenoj cjelini-stanu, temeljem čega bi trebalo u zemljišnoj knjizi uvesti i novi opis
    prostorija kao i površinu ( sad je još uvijekonaj popis iz 1997. bez navedene ikakve površine iako u ugovoru o diobi točno stoji i tada koja je površina bila prije ozakonjenja- nije prepisano )

    Razumijem što znači miran i razuman postupak etažiranja kad su vlasnici odgovorni i svjesni činjenica, ali ovdje to nije slučaj, a s druge strane mi želimo dovršiti postupak. Ono što ne želimo i nećemo raditi je to da mi druge tjeramo u red, tužimo i tko zna što, jer oni koji su pisali zakone oni su 1997. dozvolili upis nezakonite zgrade, diobu nezakonitog, omogućili su u novije vrijeme i slobodan odabir vlasnika želi li ili ne ozakoniti čak i kad zna da živi u neozakonjenom stanu, dakle i dalje zakonodavac dopušta nelegalnim vlasnicima da sami odlučuju, da plačaju manje naknade jer imaju veću površinu od dozvoljene i slično.

    Mi smo htjeli svoje dovršiti, dovoljno smo pretrpili štetu od preko 35 tis. kuna, no tumačenja pojedinih gruntovnica i inzistiranje na nekom međuvlasničkom ugovoru kao uvjet a što je sad nemoguće provesti, nama nikako ne daje za pravo baš ništa. Pa zar je moguće da smo mi isključivo u milosti i nemolosti zbog onih kojima je dozvoljeno da se ponašaju kako hoće i kad i ako uopće hoće. Laiku teško shvatljivo i prihvatljivo.

    Ako ikako možete molim Vas pomoć ili pak savjet što ipak možemo učiniti, pogotovo stoga
    što se stan nalazi na cijeloj etaži, ima poseban ulaz, unosom točne ozakonjenje površine stana
    se ni na koji način ne zadire u tuđa prava, a jedino što će do daljenjeg ostati je dvor koji je i sad
    u suvlasništvu u 2/8 za svakog vlasnika pojedinog stana, čemu se mi ni ne protivimo da ostane tako. Sudove s nikim nemamo namjeru voditi, jedan jesmo za naknadu štete, potrošili uzalud 10-tak tisuća kuna, a zakonodavac, pa zakonodavac je naravno opet stao na stranu onih koji su nas kod prodaje s prividno ispravnim papirima prevarili. Tako da se ponovo nemamo namjeru izlagati novim stresovima, sve dok se zakonodavas i sudovi malo ne zamisle što zapravo čine onima koji nastoje biti u skladus zakonom, a kako bezpogovorno štite one koji zakone krše.

    Hvala Vam unaprijed!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      listopad 21, 2016 at 1:52 pm

      Poštovanje gospodine Marjan,

      Na žalost sve što ste rekli u zaključku svog maila stoji i nadamo se da će se situacija ipak promijeniti.
      Iako bi vam željeli pomoći mislimo da je to baš pitanje za odvjetnika koji se bavi nekretninama i gruntovnicom. Jedino što vam možemo reći je da su neki naši klijenti u zagrebačkoj gruntovnici dobili nekakve naputke kako upisati svoje površine nakon legalizacije bez etažiranja. Mi smo ima samo iskazali neto površine Ti postupci još nisu gotovi pa ne možemo biti sigurni niti jesu li ti naputci bili točni.
      Sretno

      Odgovori
  26. Perica Peric says

    listopad 18, 2016 at 11:58 am

    Postovani,

    nakon sto smo zavrsili sve faze ove naknadne legalizacije obiteljske kuce preostao nam je upis u zemljisne knjige – katastar…
    Gospodja na salteru je rekla da nam treba ponovno geodetski snimak iako smo taj snimak radili za potrebe projekta…
    zasto je to potrebno ponovno raditi ?
    Takodjer me zanima slijedece… sa “zadnje” strane kuce stavili smo montazne zeljezne skale… to je jedina promjena na kuci od zadnjeg snimanja…
    hoce li se ti skalini vidjeti u ponovljenom snimku i hoce li predstavljati problem za uknjizbu ?

    lp

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      listopad 26, 2016 at 3:39 pm

      Poštovanje,

      za legalizaciju je bio potreban geodetski snimak koji je dosta pojednostavljen prikaz vaše zgrade na čestici, dok je za upis potreban nešto opširniji geodetski elaborat. Elaborat se temelji na snimku pa je zbog toga pojedinačno povoljniji (kada ga radi isti geodet koji je radio snimak).
      Za skale, preporuka je jednostavno ne prikazati ih.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  27. Mira says

    listopad 25, 2016 at 7:51 pm

    Poštovani,

    zanima me dali je normalno, da se na katastru čeka upis zemljišta iz darovnog ugovora već dvije godine? Naime na gruntovnici smo rješenje dobili već 5.12.2014.

    Sada bi tamo gradili kući i na katastru su nam rekli, zapravo savjetovali da je bolje da se sve riješi što prije i da moramo donijeti darovni ugovor, vlasnički list i 70 kn biljega kako bi se završilo s upisom…

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      listopad 26, 2016 at 3:13 pm

      Nije normalno, ali je očito još uvijek moguće.

      Odgovori
      • Mirja says

        listopad 26, 2016 at 5:10 pm

        Hvala na odgovoru. Tako sam si i mislila… Na ovom katastru je nazalost period od dvije godine brzo… Prosjek za to je 3 i vise godina… :/

        Odgovori
  28. Lejla says

    studeni 7, 2016 at 12:56 am

    Postovani
    Molim za pomoc.
    Htjeli bi kupiti stan s dvoristem no u vlasnickom listu sadasnjeg vlasnika dvoriste nije naznaceno kao njegovo vlasnistvo. Sadasnji vlasnik ima jedino u svom kupoprodajnom ugovoru naznaceno da stanu pripada i dvoriste. Da li se mora pokrenuti ponovni postupak etaziranja?

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      studeni 7, 2016 at 3:55 pm

      Poštovanje gđo Iva,

      Pravo pitanje zašto je to tako tj. je da li je prodavatelj uopće bio vlasnik tog dvorišta te da li je imao pravo to dvorište prodati?! Tek ako je odgovor na to pitanje da, onda bi trebalo ići na etažiranje kako bi se to evidentiralo u zemljišnoj knjizi.
      Moguće je da je to dvorište u stvari vlasništvo svih suvlasnika, a ne vlasnika predmentnog stana. Potreban je dakle dokaz o vlasništvu nad tim dijelom nekretnine.

      srdačno

      Odgovori
      • Lejla says

        studeni 13, 2016 at 3:37 pm

        Postovani
        Molila bi vas jos jednom za pomoc.
        Pregledom etaznog elaborata naisla sam u tlocrtnim prikazima da je uz jano naznacene oznake posebnih dijelova tj. a i b stana i njihovih kvadratura naznaceno i oznakama a i b podrucje koje oznacava dvoriste na drugom tlocrtnom primjeru cijele zdrade s oznakom zajednickih dijelova NO a i b na ovom listu nije izmjereno te u etaznom samo stoji oznaka a i b. Je li to pravovaljan dokaz vlasnistva nad tim dijelom dvorista iako nije naznacena kvadratura?
        Hvala puno

        Odgovori
  29. ljiljana says

    studeni 14, 2016 at 12:20 pm

    Poštovani,
    Dobili smo Rješenje o izvedenom stanju za zgradu (obiteljsku kuća pod dekom) koja je katastarski i u gruntu upisana.
    Sad smo pokrenuli postupak nadogradnje kata i kad smo otisli kod arhitekte on nam je saopstio da prostornim planom uredenja grada od 2015.godine predvideno da preko nase parcele ide prometnica i da ulazi 4m sirine kroz nasu parcelu.On se isto zacudio posto se radi o izgradenom naselju,te da moze projekat raditi tek nakon sto se prometnica ucrta u katastar .
    Lijepo vas molim kome se mozemo zalit(napominjem da je 2015 god. bio drugi vlasnik).

    Srdacan pozdrav

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      studeni 17, 2016 at 2:37 pm

      Poštovanje gospođo Ljiljana,

      kada se radio prostorni plan vaša kuća kao i vjerojatno niz drugih preko kojih je planirana prometnica nisu bile po svemu sudeći zakonite pa ih nitko nije uzeo u obzir. Iz ove pozicije trebalo bi provjeriti u vašoj Općini da li se sprema kakva izmjena prostornog plana pri kojoj bi trebali reagirati da se navedena prometnica pomakne, ukoliko je to moguće. U suprotnom može se dogoditi da će se vaša parcela/kuća otkupiti kako bi se izvelo planirano.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  30. NATAŠA says

    prosinac 19, 2016 at 8:05 am

    Suprug je pokrenuo legalizaciju na polovici kuće. Druga polovica je uredovna i nakon svekrove smrti on i majka su naslijedili svaki pola. zanima me, kakva je procedura sa vlasništvom legalizirane polovice. dali se on upisuje kao vlasnik jer je pokretač legalizacije ili je isto tako potrebno pokrenuti postupak upisa te dali se i taj legalizirani dio dijeli na pola.
    hvala!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      prosinac 19, 2016 at 9:31 am

      Poštovanje gospođo Nataša,

      legalizacija nema utjecaja na vlasništvo. Drugim riječim ako ste oboje bili u suvlasništvu navedene polovice kuće. tako ostaje i dalje. Jedino što se promijenilo je status tog dijela kuće koji se dovodi u poziciju kao da je građen s građevinskom dozvolom.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  31. Mateo says

    siječanj 9, 2017 at 10:50 pm

    Poštovani,
    Radi se o kući na tri Kata koja ima uporabnu dozvolu te je i etažirana,Predali smo zahtjev za legalizaciju jer jedino garaža i jedne skale nisu bile izgrađene po staroj dozvoli ali smo svejedno išli u cijeli proces legalizacije o izvedenom stanju.Zanima me kako da ucrtam garažu u katastar , da mi objasnite proces?
    Da li mi vrijedi već postojeće etažiranje,pošto sam ponovo radio Dozvolu nakon etažiranja?
    Lijep Pozdrav.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      siječanj 12, 2017 at 5:49 pm

      Pošptovanje gospodine Mateo,

      dobro je da ste garažu legalizirali. Za sam upis etažni elaborat nije relevantan već geodetski elaborat za upis nekretnine. Etažni redovito dolazi na kraju kao elaborat koji definira što je čije i koji su zajednički dijelovi, ako postoje.

      srdačno

      srdačno

      Odgovori
  32. Đuro says

    siječanj 25, 2017 at 10:17 pm

    Poštovani,
    cijenit ću vaš odgovor . Moja zgrada ima 3 suvlasnka . Građenjem se odstupilo od glavnog projekta na način da su izgrađene 3 garaže van gabarita kuće . Etažirano je . Rješenje o izvedenom stanju ishodovano, sve plaćeno . Kako nije bilo suradnje od strane jednog od vlasnika, tom istom vlasniku jedna od tri navedene garaže , koja je zadnja, te nije direktno vezana za kuću, ostala je nelaglizirana . Dakle, u Rješenju o izvednom stanju nema je. Po vašem mišljenju, šta bi se moglo dogoditi sa tom garažaom ?

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      siječanj 30, 2017 at 3:35 pm

      Poštovanje gospodine Đuro,

      ta garaža danas formalnbo ne postoji, odnosno nije zakonita. Da ju slučajno netko prijavi inspekciji, inspekcija bi mogla napisati kaznu i tražiti da se ozakoni ako je moguće ili da se ukloni.
      Vlasniku garaže bi svakako trebalo biti u interesu da ju ozakoni jer u suprotnom sam sebi radi štetu.
      Uskoro se očekuje nadopuna Zakona o postupanju NN86/12 gdje će otvoriti dodatna mogućnost predaje zahtjeva za ozakonjenje za sve zgrade koju su izgrađene do 21.6.2011.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  33. Tina says

    siječanj 25, 2017 at 10:32 pm

    Postovani,
    ne snalazimo se bas u ovom podrucju. Kuca smo legalizirali (dobili smo rjesenje) i geodetski ured je na katastar predao elaborat za uknjizbu nekretnine i taj bi predmet trebao biti obradjen (zavrsen) sutra. Zanima me sto nam je dalje ciniti. Odnosno, moze li se izvaditi vlasnicki list nekretnine i cestice na kojoj se nekretnina nalazi? Treba nam zbog izrade darovnog ugovora. Ili moramo obaviti jos nekakav upis/uknjizbu…ili nesto trece? Unaprijed se zahvaljujem!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      siječanj 30, 2017 at 4:08 pm

      Dobar dan gospođo Tina,

      kada se radi upis predmet prvo provodi katastar, a zatim ga prosljeđuje sudu tj. u zemljišne knjige gdje se bilježe sve promjene. Obzirom da nismo radili vašu dokumentaciju nemamo podatke o vašem predmetu, pa biste svakako trebali kontaktirati ured koji za vas radi.
      Stanje u zemljišnim knjigama možete neslužbeno provjeriti i online.

      srdačno

      Odgovori
  34. Milica Carević says

    veljača 21, 2017 at 8:58 pm

    Poštovani,
    u postupku smo legalizacije zgrade smjšetene na 3 različite č.z. na kojima smo suvlasnici. Izrađen je geodetski elaborat potreban za legalizaciju, a budući da je dio prizemlja izgrađen prije 1968.g. zatražili smo uvjerenje u katastru. Rečeno nam je da zgrada na snimci postoji, ali da kat. čestice koje smo mi naveli (iz geodetskog elaborata) ne odgovaraju pravom stanju, jer je cijelo to područje (cijelo naselje) pomaknuto. Predloženo nam je da zajedno s ostalim vlasnicima i suvlasnicima čestica naručimo novu kat. izmjeru cijelog područja, čime bi riješili i problem naše zgrade.
    Nama se to čini nemogućim barem u ovom trenutku i nije nam jasno kako je došlo do “pomicanja” cijelog područja te zašto bi mi i ostali vlasnici (neki više nisu ni živi) snosili troškove nove izmjere, a i vremenski bi to potrajalo (nama rok za predaju dokumentacije ističe uskoro).
    Molim vas da nam pomognete savjetom i odgovorite:
    – je li katastar dužan izdati nam traženo uvjerenje budući da se zgrada nalazi na snimci iz 1962.?
    – možemo li mi nakon provedene legalizacije zgrade raditi novu parcelaciju radi upisa zgrade i našeg dijela vrta u katastar i z.k.?
    – ako je pogrešan prikaz kat. čestica na području cijelog jednog naselja (pretpostavljamo radi neke ranije izmjere!?) je li općina ili netko drugi dužna riješiti ovu situaciju?

    Nama je sve ovo zakompliciralo legalizaciju, pa vas molim za pomoć i savjet što dalje?

    S poštovanjem, MC

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      veljača 27, 2017 at 1:45 pm

      Poštovanje gospođo Milica,

      radi se o specifičnom slučaju gdje nemamo potpuni uvid. Ukratko katastar će izdati uvjerenje da je zgrada vidljiva na snimci kada god je to slučaj. Za ozakonjenje se koristi stanje kakvo je danas tj. pozicija zgrade na čestici kako je trenutno bez obzira da li zgrada prelazi na susjedne čestice i bez obzira na buduću izmjeru koja može trajati mjesecima.
      U svakom slučaju geodetski ured koji je upućen i radi vaš predmet bi vam trebao dati najbolji odgovor i rješenje.

      srdačno

      Odgovori
  35. Ljubica says

    veljača 25, 2017 at 8:43 am

    Postovani, u procesu legalizacije dogradnje postojece zgrade dobili smo Rjesenje o izvedenom stanju, medutim prilikom upisa kuce u katastar odbili su nam upisati s obrazlozenjem da se geodetski snimak ne slaze s njihovim ( u nasem gradu je u tijeku izrada novog katastarskog operata ). Napominjem da na kuci nisu radeni nikakvi gradevni zahvati koji ne bi bili evidentirani u Snimci izvedenog stanja. Buduci da imamo pravovaljano Rjesenje, a ne mozemo upisati kucu u katastar i zemljisne knjige, lijepo vas molim za savjet sto ciniti dalje.
    Hvala lijepa

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      veljača 27, 2017 at 1:23 pm

      Dobar dan gđo. Ljubica,

      pitanje je specifično i odnosi se na konkretan predmet. Naime geodetski ured koji vam je radio elaborat za upis treba uskladiti podatke s podacima katastra. Svakako, ured koji je radio vaš predmet trebao bi biti najbolje upućen.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  36. Ksenija says

    travanj 5, 2017 at 10:07 am

    Poštovani,
    kupila bih malu kuću na otoku koja je izgrađena prije 1968. Postoji Uvjerenje da je još na snimci iz zraka 1967. na čestici evidentirana ta zgrada. Kuća je vlasništvo 1/1, dakle to je u redu. Međutim niti na jednom dokumentu nije vidljivo da se kuća sastoji od prizemlja i kata. Vlasnik tvrdi (a tako i izgleda) da su donji i gornji kat izgrađeni u isto vrijeme, ali budući da to nigdje ne piše što je potrebno učiniti da se taj gornji kat identificira i upiše u papire? Ne bih htjela doći u situaciju da mi netko naknadno kaže da je gornja etaža nelegalna. Treba li sadašnji vlasnik tražiti uporabnu dozvolu za kuću ili ja mogu kuću kupiti pa nakon toga sama podnijeti zahtjev za izdavanje uporabne i ostalih dokumenata (koja je točno procedura?). Unaprijed hvala na odgovoru, srdačan pozdrav!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      travanj 12, 2017 at 7:57 pm

      Poštovanje gospođo Ksenija,

      da, potrebno bi bilo izvaditi Uporabnu dozvolu za kuće sagrađene prije 1968. gdje se opisuje i katnost. Poželjno bi bilo da se to napravi prije kupnje jer onda točno znate što kupujete i što plaćate.
      Vrijeme izgradnje kata se može nekada uočiti već iz samog stila gradnje ako je dosljedan ostatku kuće, no postoji opcija i dokazivanja putem svjedoka. U svakom slučaju preporuča se vađenje Uporabne.

      srdačno

      Odgovori
  37. Jasmina says

    travanj 18, 2017 at 5:34 pm

    Poštovani,
    zanima me što napraviti (i koja je zakonska procedura) ukoliko bih kupila stan, a zgrada u kojoj se stan nalazi je u postupku legalizacije i etažiranja.
    Mogu li uopće kupiti stan u takvoj zgradi (riječ je o kupnji na kredit), ako ga i kupim tko u konačnici snosi troškove legalizacije i etažiranja koji su u postupku ili se je pametnije strpiti do samog završetka samog postupka?
    Unaprijed zahvaljujem za informacije.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      travanj 30, 2017 at 5:54 pm

      Poštovanje gospođo Jasmina,

      ukoliko niste sigurni bilo bi se najbolje strpiti. No ukoliko je izvjesno da će legalizacija proći kako treba i ako prodavatelj zbog hitnosti nudi bitno nižu cijenu tada bi možda ne bi škodilo iskoristiti i takvu okolnost. No zaista treba provjeriti da je sve kako treba.

      srdačno

      Odgovori
  38. Petra says

    travanj 28, 2017 at 10:37 am

    Poštovani,

    imam sličan slučaj kao gosp. Ksenija. Kupujem kuću od 42m2 na otoku, izgrađenu prije 1968. Kupovina ide preko agencije te mi je rečeno kako zbog godine izgradnje nema građevinske i uporabne dozvole, a da je namjena zgrade (u gruntovnici i katastru se vodi kao zgrada) stambena, jer se nalazi u takvoj zoni.
    Trebaju li oni osigurati neki dokument kao potvrdu da je kuća nastala prije 1968. te gdje ja mogu provjeriti je li namjena zbilja stambena?

    Također, uz tu zgradu je u cijeni i čestica preko puta kuće koja je nešto kao vrt s ostacima vanjskih zidova – u katastru i gruntovnici se vodi kao zgrada (ruševina). Gdje da provjerim koja je bila namjena te nekadašnje zgrade, kako bih mogla znati koje su mi mogućnosti s tom česticom u budućnosti?

    Unaprijed Vam hvala i srdačan pozdrav,
    Petra

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      travanj 30, 2017 at 5:41 pm

      Poštovanje gospođo Petra.

      ono što je upisano u katastru i gruntovnici ne može se uzeti kao dokaz legalnosti građevine. Na žalost i katastar i gruntovnica često sadrže netočne i neažurirane podatke.
      Za vas je kao i za gospođu Kseniju ključna uporabna dozvola za zgrade izgrađene prije 1968. gdje se podrobno opisuje zgrada. I to je njezin dokaz legalnosti.

      Što se tiće ruševina, one se naravno ne mogu tretirati kao postojeće (zakonite) zgrade jer više nemaju svojstva zgrade.
      Za procjenu što se može na čestici graditi po nama najbolje može zaključiti dobar arhitekt.

      srdačno

      Odgovori
  39. Silvio says

    svibanj 2, 2017 at 5:53 pm

    Postovani,

    Kompletan objek je sasvim legalan i ucrtan u katastar i gruntovnicu.. Kupio bi dio tog objekta .. Tocnije 1/3 i bez ikakve nadogradnje ili slicno namjenio ga u stan.. Dali je moguce upisat se kao vlasnik na tu trecinu objekta u gruntovnici i katastru odmah ili se prvo treba pristupit etazaciji objekta.. Molim Vas za pomoc..

    Hvala,

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      svibanj 8, 2017 at 1:20 pm

      Poštovanje gospodine Silvio,

      Iako je to pravno pitanje pokušate ćemo pomoći. Nakon kupnje se možete upisati na 2 načina
      1. kao trećinski suvlasnik cijele nekretnine ( u ugovoru se upisuje koji su to dijelovi ali se taj dio ne upisuje u zemljišnu knjigu)
      2. etažiranjem
      To je svakako pravilniji put jer će se onda u zemljišnoj knjizi vidjeti čega ste točno vlasnik.

      Možete također napraviti najprije upis suvlasništva pa onda ići na etažiranje.

      Odgovori
      • Silvio says

        lipanj 19, 2017 at 4:35 pm

        Hvala na odgovoru ..

        Molim Vas jos samo informaciju gdje se mogu upisat kao suvlasnik nekretnine u ovom slucaju 1/3..? Na katastru ili? I koju dokumentaciju je potrebno predociti za upis..

        Hvala

        Odgovori
  40. Nada says

    listopad 2, 2017 at 6:43 pm

    Poštovani,
    kuća koju prodajem prošla je postupak legalizacije. Slijedeći korak je upis u katastar. Obzirom da zainteresirani kupci što prije žele kupiti kuću, zanima me može li se kuća prodati i bez završenog upisa? Točnije, mogu li novi vlasnici obaviti taj upis naknadno.
    Hvala unaprijed!

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      listopad 2, 2017 at 9:52 pm

      Poštovanje Nada,

      nikakav problem da se kuća proda i da ju novi vlasnik naknadno upiše na temelju Rješenja o izvedenom stanju i geodetskog elaborata za upis.
      Čak i kad se zgrade rade s dozvolom moguće su promjene investitora u samom procesu gradnje, tako da je sam upis još manja stavka. Tj. nikakav problem.

      srdačno

      Odgovori
  41. željko Gobec says

    listopad 5, 2017 at 1:18 pm

    Poštovani,
    Stanujem u Novoj Vesi 65 već 77 godina u kući koja je i tada izgrađena. Ispred nas je sada izgrađena kuća do ceste koja je došla do naše kuće. Čestica je potpuno izgrađena ili pre izgrađena.
    Pošto sa bahati stanarima dolazi do raznih nesuglasica dali je moguće da vidimo dali kuća ima uporabnu dozvolu ,jer su mijenjani nacrti i izvedbe više puta . Ujedno sproveden je nužni prolaz do moje kuće pa vatrgasna kola nemogu doći?
    Pozdrab Gobec Željko prof.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      listopad 18, 2017 at 1:12 pm

      Poštovanje gospodine Željko,

      dozvolu je dužan imati vlasnik nekretnine i odjel za graditeljstvo i prostorno uređenje vaše općine.
      Kuća koja je građena mimo projekta i dozvole u principu ne može dobiti uporabnu dozvolu.

      Ukoliko imate sumnje da se kuća izvodila mimo prostornog plana, svakako se obratite građevinskoj inspekciji.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  42. Snježana says

    listopad 11, 2017 at 12:25 am

    U sesvetama posjedujem kuću površine 117 m2 na parceli od 923 m2. Kuća ima prizemlje, kat, potkrovlje, to znači 3 atana. Pitanje je da li mogu u podkrovlju dignuti zidove na normalnu visinu i napravim ravan krov a demontiram klasični krov. Da li moja parcela zadovoljava uvjete gradnje i da li je parcela preizgrađena.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      listopad 18, 2017 at 1:09 pm

      Poštovanje Snježana,

      za odgovor na vaše pitanje potrebno je napraviti analizu prostornog plana, postojeću izgrađenost i mogućnost nadogradnje. To je u principu prvi korak prije projektiranja i ta se usluga naravno naplaćuje.

      srdačan pozdrav

      Odgovori
  43. Mirjana Karaman says

    kolovoz 30, 2018 at 12:01 pm

    Poštovani,
    dali se promjenio Zakon tako da se može upisati u Zemljišnik samo završena zgrada ili to može i zgrada koja nije završena a ima Rješenje o izvedenom stanju?
    Hvala, srdačan pozdrav

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      rujan 5, 2018 at 11:26 am

      Poštovanje Mirjana,

      sada se može upisati i nezavršena zgrada, no obično se onda u zemljišnim knjigama stavlja zabilježba da nije priložena uporabna dozvola.

      srdačno

      Odgovori
  44. Alden says

    prosinac 6, 2018 at 12:35 am

    Postovanje
    Mene zanima kako mogu otkupit, odnosno evidentirat na zk ispravnu kvadraturu stana.Promjeni i razlike su se desile unutrasnjim renoviranjem, pomjeranjem pregradnih zidova i zatvoranjem terase-lođe, koju sam mislio pretvorit u manju spavacu sobu.Upisana kvadratura stana je 68, a sada je stvarno stanje, nakon zavrsenih radova 74 metra kvadratna.Napominjem da sam radio idejni projekat, gdje su arhitekti evidentirali sve izmjene i prezentovali u navedenom dokumentu.Mene zanimaju daljni koraci, jer u slucaju da se nekad odkycim prodati stambeni jedinicu, nije ista prica kada prodajem stan od 74 kvadrata po cjeni stana od 68 kbadrata,samo zato sto je tako trenutno evidentirano.
    Unaprijed hvala.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      prosinac 13, 2018 at 2:27 pm

      Poštovanje gospodine Aldem,

      za navedeni zahtjev bitzno je da je isti pokriven glavnim projektom i građevinskom dozvolom da bi bio zakonit i da bi se povećanje gabarita priznalo. Idejni projekt sam po sebi ovdje nema nikakvu težinu.
      U slučaju da niste ishodili dozvolu, moguće bi bilo ozakoniti promjene uz dva uvjeta: 1) da ste predali zahtjev za legalizaciju po minulom zakonu (rok za predaju je istekao) 2) da je proširenje izvedeno prije lipnja 2011.

      srdačno

      Odgovori
  45. Petra says

    prosinac 17, 2018 at 5:12 am

    Radi se o stanu u prizemlju zgrade koja je izgrađena prije 1968.g. Prije su se do stana, također u prizemlju, nalazile garaža i praona, da bi se poslije stan proširio na te dvije prostorije, i to čak ne na cijelu praonu, nego na pola površine praone, ostatak je danas sprema. Da li je to slučaj proširenja stana, pa konačnu površinu dobivam zbrajanjem površine stana, garaže i dijela praone, ili? Ako mi možete objasniti što je mjerodavno kod računanja površina, a onda i volumena za naknadu za zadržavanje.

    Odgovori
    • Dizajn et cetera says

      prosinac 17, 2018 at 11:32 am

      Poštovanje gospođo Izabela,

      radi se dakle o proširenju stana koji ste očito već uputili u proces legalizacije. Naknada za zadržavanje računati će se za taj prošireni dio odnosno njegov volumen.

      srdačno

      Odgovori
      • Petra says

        prosinac 18, 2018 at 1:11 pm

        Hvala na odgovoru…i još jedno pitanje: vlasnik stana bi u skorije vrijeme želio proširiti stambeni prostor i na ostatak nekadašnje praonice, pa bi sada želio i to legalizirati, da li je to moguće? Snimka izvedenog stanja treba bit za sadašnje stanje, kako da onda dalje legalizira to moguće proširenje ili se može već sad u snimci staviti da je cijela praona stambeni prostor a ne samo njena polovica?

        Odgovori
        • Dizajn et cetera says

          prosinac 18, 2018 at 1:53 pm

          Legalizacija se odnosi samo na gradnju izvedenu do lipnja 2011. godine. Sve nakon toga datuma što se proširuje, rekonstruira, nadograđuje potrebno je biti prethodno administrativno odobreno. Dakle glavni projekt i građevinska dozvola.

          srdačno

          Odgovori

Odgovori Otkaži odgovor

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Pretraži

Prvi čitajte novosti !!

Unesi e-mail adresu za redovite objave

Pridružite se 241 drugom pretplatniku.

Edukacijski video

Pratite nas

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Google PlusVisit Us On Youtube

Najsvježiji komentari

  • Dizajn et cetera o Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018
  • Diana o Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018
  • Josipa o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima
  • Dizajn et cetera o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima
  • Josipa o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima

Najpopularnije

  • Pravilnik o jednostavnim građevinama
  • Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018
  • Građevinska dozvola za montažne kuće
  • Zakon o gradnji pročišćeni tekst
  • Građevinska dozvola
  • Trošak arhitekta i kako se određuje cijena glavnog projekta

Novosti

  • Debljine zida i izolacija
  • Projektiranje i gradnja bazena
  • Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018
  • Legalizacija nakon 2011.
  • Novi Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima
  • Mit br.3 – Upisanost u katastar i gruntovnicu dokaz su zakonitosti nekretnine
  • Mit br. 2 : Za montažne kuće ne treba klasična građevinska dozvola
  • Zakon o postupanju, izmjene i dopune NN 65/17

Vaša pitanja i naši odgovori

  • Dizajn et cetera o Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018
  • Diana o Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018
  • Josipa o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima
  • Dizajn et cetera o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima
  • Josipa o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima

IZRAČUNI

  • Naknada za legalizaciju bespravne gradnje
  • Izračun vodnog doprinosa
  • Izračun komunalnog doprinosa
  • Izrada tehničke dokumentacije
  • Izračun obujma objekta
  • Zakon o gradnji pročišćeni tekst
  • Zakon o prostornom uređenju NN 153/13 i 65/17

DIZAJN et cetera

Najsvježije objave

  • Debljine zida i izolacija
  • Projektiranje i gradnja bazena
  • Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018

Najsvježija pitanja i odgovori

  • Dizajn et cetera o Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018
  • Diana o Pravilnik o jednostavnim građevinama i radovima 2018
  • Josipa o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima
  • Dizajn et cetera o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima
  • Josipa o Legalizacija, odstupanja od gabarita i važnost usklađenosti zgrade sa papirima

Pratite nas na fejsu

Pratite nas na fejsu

Sadržaj i algoritmi zaštićeni · Linkanje dozvoljeno · © 2019 Legalizacija gradnje